Thursday, May 20, 2010

PENIPUAN DEMI PENIPUAN


Kepada pembaca yang telah memahami secara MENYELURUH post-post sebelum ini, saya ingin berkongsi sedikit masalah-masalah dalam kehidupan yang sukar saya temui jawapannya sebelum ini. Dan saya yakin, para pembaca juga memiliki persoalan-persoalan yang sama berkenaan masalah kehidupan dizaman ini seperti saya.

Secara umumnya, kita semua memiliki keinginan yang sama dalam kehidupan, iaitu hidup dalam keadaan aman damai dan harmoni. Pernahkah kita menemui jawapan mengapa perkara ini seolah-olah tidak akan berlaku dalam hakikat kehidupan yang kita lalui hari ini?

Kita dapat merasakan kepincangan sistem kita hari ini dalam seharian hidup kita, namun kita sukar untuk menjelaskannya, kita dapat merasakan ada sesuatu yang tidak betul dengan hidup ini, tapi kita tidak tahu apakah ia, dan ia selalu bermain dalam fikiran kita.

Seolah-olah soalan paling ringkas untuk semua perkara ini ialah, DUNIA KITA SEMAKIN BERTAMADUN, TETAPI MENGAPA SEMAKIN KITA RASAKAN DUNIA INI SEMAKIN PENUH DENGAN MASALAH?


Setakat ini saya rasa para pembaca sudah tahu akan jawapannya, ini adalah kerana DUNIA KITA SEKARANG SEDANG DIPERINTAH OLEH GOLONGAN PENYEMBAH SYAITAN. Dan dari hari ke hari mereka semakin berpengaruh kerana penipuan-penipuan yang disebarkan kepada kita dengan tujuan untuk mengekalkan kuasa pemerintahan mereka dan terus menguasai dunia dengan ideologi-ideologi keji mereka.

Jadi sekarang marilah kita kupas serba sedikit tentang penipuan mereka yang selama ini telah menjadi darah daging dan kebiasaan kita dalam kehidupan.

Pertama sekali pernahkah kita terfikir mengapakah hampir semua negara menuntut kemerdekaan dari penjajah? Padahal dari awal kita tahu mereka adalah PENJAJAH. Ini turut berlaku ditanah air kita pada Februari 1956 dimana Tunku Abdul Rahman(Bapa kemerdekaan kita) pergi ke London untuk menuntut kemerdekaan dari zionis(British merupakan kuasa dunia ketika itu). Dan pada 31 Ogos 1957 tanah melayu diberikan kemerdekaan oleh para penjajah dengan 1001 syarat yang sebenarnya bertujuan mengekalkan ideologi penjajah dalam tanah air kita.



Sebenarnya segalanya telah dirancang agar bermula tarikh kemerdekaan inilah, era penjajahan secara minda bermula di tanah air kita. Sebenarnya pada hakikatnya negara kita telah lama merdeka, sebelum kedatangan penjajah lagi. Kita bebas untuk berbuat apa saja namun akhirnya fikiran kita telah dipesongkan dan ditetapkan bahawa kemerdekaan dan tamadun yang hakiki adalah dengan berkiblatkan barat melalui ideologi penjajah. Contoh yang paling suka untuk saya ambil ialah apabila bidang agama Islam ketika itu diserahkan kepada sultan, namun satu perkara yang kita abaikan ialah setiap sultan yang dilantik akan diberikan penasihat dari golongan penjajah. Saya ingin bertanya adakah masuk akal apabila golongan bukan Islam untuk memberi nasihat berkenaan Islam? Lebih-lebih lagi apabila mereka merupakan penjajah? Adakah tiada agenda tersembunyi dalam hal ini? Kita semua tahu jawapannya sekarang.

Kedua pernahkah kita terfikir mengapakah SEMUA bank didunia lebih-lebih lagi di negara ISLAM kita mengamalkan sistem bunga(interest)? Ataupun saya lebih suka menggunakan istilah riba, padahal kita tahu riba diharamkan dengan keras oleh agama tercinta kita? Kita semua tahu jawapannya sekarang dan kekejian sistem riba akan saya kupas dalam post akan datang.

Ketiga, pernahkah kita terfikir mengapakah apabila negara-negara pengeluar minyak mengorek hasil bumi mereka namun apabila sampai kepada penjualan minyak, pihak zionis pula yang menentukan harga minyak-minyak ini dengan kadar setong pada harga tertentu? Mengapakah mereka yang menentukan harga hasil bumi kita? Kita semua tahu jawapannya sekarang.


Dan mungkin yang terakhir buat masa sekarang, pernahkah kita terfikir apakah yang seharusnya menjadi mata wang sebagai alat paling bernilai yang paling sesuai untuk digunakan sebagai alat jual beli? Semestinya alat tersebut mestilah paling BERNILAI kerana ianya akan digunakan dalam urusan jual beli. Dan lihatlah sekarang apakah alat itu yang telah diperkenalkan oleh zionis sebagai alat yang paling bernilai untuk urusan jual beli ini? Itulah yang kita panggil sebagai wang kertas pada hari ini. Adakah masuk akal apabila sekeping kertas yang dicetak dengan angka-angka tertentu dijadikan mata wang? Lebih-lebih lagi apabila hanya satu pihak yang berhak mengeluarkan dan mencetak wang ini kemudian barulah negara lain dibenarkan mencetak wang mereka dengan kadar tertentu yang dibenarkan oleh pihak pertama tadi dengan sistem yang dipanggil pertukaran wang asing? Fikirkan sejenak adakah pihak pertama tadi akan mengalami kerugian dalam apa jua situasi? Fikirkanlah.

Pandai sungguh pihak zionis menipu kita sejak dahulu dengan istilah yang kita panggil sebagai tamadun. Semuanya berkiblatkan zionis. Tujuan mereka hanyalah satu, supaya mereka akan dapat terus menguasai kita dalam semua perkara. Lebih-lebih lagi apabila harta paling bernilai yang digunapakai hari ini ialah wang kertas yang dimiliki mereka secara total dan kita tahu mereka boleh cetak sebanyak-banyaknya wang kertas ini kerana hakikatnya wang kertas ini sungguh tidak bernilai. Apa yang ada hanyalah angka-angka yang dicetak atas kertas-kertas yang rendah nilainya ini.

Dan banyak lagi perkara akan dikupas dalam post-post akan datang. Semoga Allah akan terus memberikan kita hidayah untuk membezakan kebenaran dan kebatilan.


Daripada Abu Said al-Khudri radhiallahuanhu berkata: Bahawasanya Rasulullah SAW bersabda: “Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka. Sahabat bertanya: Ya Rasulullah, apakah Yahudi dan Nasrani yang engkau maksudkan? Nabi saw menjawab: Siapa lagi kalau bukan mereka?” [HR. Imam Muslim].


3 comments:

  1. Hey there.. The last point.. Learn International Business and world history first. There's a lot of sense why these things happened. Thanks to Japan in helping our country to build up a nation. Merely in economic sector.

    ReplyDelete
  2. u can share what u know here. excuse me thanks to japan? well the japan history itself are planned by the zionist. the economic sector? dasar pandang ke timur? that is a part of the zionist plan since before they put bomb on hiroshima n nagasaki.

    ReplyDelete
  3. yeah.i've read about it..
    dan japan juga adalah salah satu anak kecil dari kuku2 penyembah syaitan ini.dan pengeboman di dua kepulauan itu adalah ujikaji mereka terhadap penemuan nuklear mereka pada ww2.dan angkatan nazi yang diagungkan kerana membunuh yahudi juga adalah antara mereka yang terlibat.kenapa masih dipersoalkan tentang ini.buka mata.bebaskan minda.
    btw.thanx utk info2 saudara.ini menambah lagi informasi untuk sy.xperlu dihidangkan bukti sperti yang mereka2 yg lain itu minta kerana sy percaya pada al-quran dan janji2 Allah.
    tentang artikel pula.harap yang lain2 mengkaji dan tidak hanya membaca.kemudiian meminta disajikan pula bukti.apa kalian masih tidak mahu mengubati sakit "wahan" yang ada.marilah kita sama2 bersatu.menentang melawan mereka.jika tidak dengan peluru,biarlah dengan akal dan iman..insya'allah :)

    ReplyDelete