Tuesday, May 11, 2010

SEMUA ORANG DISESATKAN


Sebelum kedatangan hari kiamat, IBLIS akan berusaha untuk menyesatkan seramai manusia yang boleh, demi menunaikan janjinya kepada Allah SWT untuk menyesatkan seluruh anak Adam. Firman Allah didalam AlQuran:

Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahwa aku sesat pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis(ikhlas) di antara mereka".(surah al-hijr ayat 39-40)

Iblis telah berjanji dengan penciptanya untuk menyesatkan SELURUH manusia. Maka ini bukanlah sesuatu yang boleh dipandang remeh dan sekarang kita akan bersama-sama membongkar satu persatu ideologi dan kerja buat Iblis di muka bumi ini supaya kita akan dapat mengelak dari kesesatan oleh hasutan iblis ini(InsyaAllah).


Sejak dari dahulu lagi syaitan telah menipu manusia dgn berbagai helah dan tipu daya supaya manusia mnjadi sesat dan jauh dari mengenali penciptanya yang MahaEsa. Pada masa dahulu, syaitan menggunakan taktik dengan mewujudkan agama paganisme yakni agama yg mempunyai banyak tuhan atau dewa. Sebagai contoh, agama yg di anuti oleh firaun di mana wujud banyak tuhan seperti horus, anubis, firaun hijau, dan sebagainya. Mereka juga menyembah tuhan matahari iaitu Amon Re. Begitu juga dgn agama hindu. Mempunyai banyak tuhan seperti krishna, dewa ular, dan lain2. Kaum mayan dgn tuhan ular 'kukulkan', orang yunani kuno dengan banyak tuhan seperti tuhan langit, tuhan laut, dan macam-macam lagi. Semua tuhan-tuhan ini sebenarnya adalah jelmaan syaitan dan jin yang mengaku dirinya tuhan atau dewa yang bertujuan menyesatkan manusia.

Dan jika kita semua perasan, agama-agama ini mempunyai banyak persamaan. Paling jelas agama-agama paganisme ini hampir semuanya memiliki unsur penyembahan matahari. Lihat dibelakang tuhan-tuhan yang disembah mereka, hampir semuanya memiliki unsur matahari.



Adakah ianya secara kebetulan terdapat unsur-unsur matahari? Pernahkah kita terfikir mengapakah kesamaan ini wujud antara agama-agama yang dipesongkan? Jawapannya ialah mustahil ianya satu kebetulan kerana ianya merupakan PENIPUAN YANG DIULANG-ULANG oleh iblis, syaitan dan konco-konconya dengan ideologi yang sesuai dengan zaman yang ditipu, dan BERTUJUAN UTNUK MENYEKUTUKAN ALLAH SWT.

Di dalam AlQuran ada diceritakan mengenai penyembahan matahati:

"Aku dapati raja perempuan itu dan kaumnya sujud kepada matahari dengan meninggalkan ibadat menyembah Allah, dan Syaitan pula memperelokkan pada pandangan mereka perbuatan (syirik) mereka, lalu menghalangi mereka dari jalan (yang benar); oleh itu mereka tidak beroleh petunjuk.” [al-Naml 27:24]

"Janganlah bersujud kepada matahari dan janganlah (pula) kepada bulan, tetapi bersujudlah kepada Allah Yang menciptakannya, jika kamu hanya kepada-Nya saja menyembah." ( fushshilat:37)

Begitu juga dengan kisah AGAMA KRISTIAN. Ianya adalah contoh lain PENIPUAN YANG DIULANG SEMULA oleh syaitan daripada zaman-zaman sebelumnya seperti cerita-cerita tuhan dizaman kuno seperti Tiga Tuhan Bersaudara Osiris Isis Dan Horus, Tuhan Attis , Tuhan Adonis, Tuhan Mitra, Tuhan Syiwa, Tuhan Krisyna dan banyak lagi.

HAMPIR SEMUA KISAH-KISAH TUHAN-TUHAN INI MENGANDUNGI KISAH TRINITI, KISAH KELAHIRAN PADA 25 DISEMBER DAN HADIAH DIBAWAH POKOK, KISAH DISALIB, DAN PALING PENTING ADA DIANTARANYA KISAH YANG AKAN KEMBALI SEBAGAI PENYELAMAT(TUJUANNYA ADALAH MENJADI PENYELAMAT PALSU)DIAKHIR ZAMAN SETELAH MATI DISALIB. (P/S- Saya tidak bermaksud menghina agama kristian, bahkan saya mengakui agama yang dibawakan oleh nabi Isa/Jesus, Ianya adalah agama yang benar cuma kemudiannya diselewengkan oleh pihak tertentu, dengan hasutan dan ajaran syaitan dengan tujuan mensyirikkan tuhan) Dan mungkin perkara ini akan dikupas lebih dalam dalam bab akan datang.

Dan diantara penipuan syaitan yang hebat ialah dengan penggunaan ilmu-ilmu sihir, yang bertujuan mensyirikkan Allah, yang mana akhirnya menjadi amalan manusia hingga ke hari ini hatta di tanah airku. Sihir yang diamalkan adalah dalam bentuk yang pelbagai sesuai dengan kehendak manusia yang tujuannya hanyalah mensyirikkan Allah. Firman Allah:

"Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya setan-setan itulah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat di negeri Babil(Babylon) yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorang pun sebelum mengatakan: "Sesungguhnya kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir". Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan istrinya. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudarat dengan sihirnya kepada seorang pun kecuali dengan izin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang memberi mudarat kepadanya dan tidak memberi manfaat. Demi, sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa barang siapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan di akhirat dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka mengetahui."(AlBaqaarah 102)

Sebenarnya bangsa yahudi sejak dizaman lampau telah lama bersekongkol dengan iblis dan mengamalkan sihir sejak zaman penghambaan Firaun dan zaman perkembangan Babylon. Mereka mengamalkan apa yang dipanggil sebagai kabbala, salah satu ilmu sihir purba yahudi.



Pelbagai usaha dilakukan untuk membanteras golongan ini. Nabi Sulaiman semasa pemerintahannya membuat undang-undang dimana hukuman maut dikenakan kepada pengamal dan yang mempelajari sihir. Bahkan Nabi Sulaiman merampas semua kitab-kitab sihir mereka dan menyimpannya didalam sebuah bilik rahsia dibawah istana Nabi Sulaiman(dipanggil masjidil Aqsa sekarang).

Pada 1307, Raja Phelipe dari Perancis mula menangkap mereka kerana aktiviti penyembahan berhala, penafian nabi Isa, kegiatan homoseks, dan sihir.

Namun, usaha iblis tidak pernah berhenti setakat itu, bahkan sebenarnya kegiatan-kegiatan sihir ini terus diamalkan sampai sekarang. Disebalik tabir, pengamal-pengamal sihir dan penyembah syaitan ini merancang setiap kekacauan di dunia yang aman damai ini bermula dari setiap peperangan, setiap revolusi, pembunuhan beramai-ramai(seperti peristiwa 9/11), penyebaran wabak penyakit yang sangat pelik dan setiap kemelesetan ekonomi. Tampuk pemerintahan mereka berada ditahap global pada masa kini sehinggakan mereka mengawal semua benda yang kita baca, dengar, lihat dan pelajari di sekolah dan semua institut pengajian.

Media telah lama menjadi agen utama mereka dalam pengawalan maklumat secara terus kepada orang awam.

Usaha menyesatkan seluruh umat manusia dibantu pula oleh seorang yang amat pakar dalam bidang menipu iaitu al-masih(penyelamat palsu) DAJJAL. Tujuannya adalah untuk menjadi penyelamat palsu di akhir zaman kepada bangsa yahudi khususnya dan doktrinnya adalah sama - menyekutukan dan mensyirikkan Allah. Nabi SAW bersabda akan bahayanya fitnah penipuan dajjal ini:

"Tidak ada fitnah yang paling besar dan dahsyat sejak Allah menciptakan dunia melainkan fitnah Dajjal." (Hadis riwayat Ahmad di dalam Musnadnya dari Hisyam bin ‘Amar)

Namun terdapat satu perkara yang menjadi identiti dajjal paling penting, disebutkan oleh nabi Muhammad SAW

“Sesungguhnya aku memperingatkan kalian tentangnya. Tidak ada seorang nabi melainkan ia memperingatkan kaumnya tentang Dajjal. Akan tetapi aku akan memberitahu kalian sesuatu yang tidak disampaikan nabi sebelumku. Sesungguhnya Dajjal bermata satu tetapi Allah tidak bermata satu.” (Al-Bukhari dan Muslim)



Dan mengapakah mata satu yang digunakan diatas wang kertas USD1? Adakah ini kedatangan DAJJAL yang dimaksudkan oleh hadis nabi 1400 tahun yang lalu? Adakah mereka menyembah dajjal?

Jika kita lihat sebenarnya simbol mata satu ini telah lama digunapakai, bahkan sejak zaman firaun lagi. Adakah ada golongan dizaman ini yang menyembah tuhan purba yang sama disembah oleh kaum firaun dahulu? Anda semua pasti tahu akan jawapannya.

Sebenarnya inilah antara lain bukti kepada penipuan berulang-ulang oleh Iblis, syaitan dan jin serta konco-konconya pada zaman yang berbeza dengan doktrin yang sama selain daripada unsur penyembahan matahari yang dibincangkan diatas.

Maka beruntunglah kita yang hidup diakhir zaman kerana dapat melihat corak penipuan yang berulang-ulang ini. Dan kita semua tahu apakah tujuannya. Perkara ini akan dibincangkan lagi dalam topik akan datang.

Pada zaman ini, penyembah syaitan dan pewaris amalan firaun dipanggil sebagai zionis, mempunyai banyak pertubuhan rahsia seperti freemason, illuminati, dan di Eropah mereka membina pertubuhan yang tiada nama, bagi mengelakkan dikesan oleh orang awam. Mereka menguasai minda manusia dengan pelbagai cara, mereka mempengaruhi dan menguasai pangkat-pangkat penting dan kuasa dunia dimana-mana(kerana itulah mereka melakukan penjajahan sejak zaman-berzaman), dengan tujuan mewujudkan sebuah pemerintahan politik dan ekonomi yang baru, dengan nama yang dipanggil "NEW WORLD ORDER"(Pentadbiran dunia baru secara sekular). Dan akhirnya dengan pentadbiran secara global ini akan digunakan untuk menyesatkan seluruh umat manusia. Bab ini akan dibincangkan dengan lebih teliti dalam topik yang akan datang.

SELAMAT BERKENALAN DENGAN KELUARGA FIRAUN VERSI ZAMAN MODEN.


No comments:

Post a Comment